Lietojamības testēšana

Jebkuras programmatūras veiksmīga izmantošana ir atkarīga no tā, cik ērti tā ir lietojama un cik apmierināti ir tās lietotāji. Lietojamības testēšana nepieciešama tādēļ, lai pārliecinātos, ka Jūsu programmatūra nodrošina vislabāko gala lietotāja pieredzi un ka tā darbojas tieši tā, kā to vēlas „reālie lietotāji”. Faktiski, tas nozīmē pārbaudīt ergonomikas risinājumus, ekrāna dizainu, navigāciju, datu ievadi u. c.

Ieguvumi:

  • Kvalitatīvāka programmatūra;
  • Lietotājam draudzīga programmatūra – vieglāk lietojama;
  • Programmatūra, kuru lietotāji labāk pieņem;
  • Īsāks apmācību periods jaunajiem lietotājiem.

Process

Lietojamības testēšana ir „melnās kastes” testēšanas tehnika. Tās mērķis ir novērot cilvēkus, kad tie darbojas ar šo programmu, un tādā veidā tiek atklātas kļūdas un jomas, kurās nepieciešami uzlabojumi. Lai novērtētu sistēmas lietojamību, vispirms ir jādefinē kvantitatīvās un/vai kvalitatīvās lietojamības prasības.

Atbildes tiek vērtētas četrās jomās: efektivitāte, precizitāte, atmiņa un emocionālās atsauksmes. Sākotnējie rezultāti tiek izmantoti kā standarta vai kontroles mērījums, bet turpmākie testi tiek salīdzināti ar šo standartu, lai novērtētu uzlabojumus. Ja lietojamības testēšanas rezultāti atbilst lietojamības prasībām, sistēmu var uzskatīt par gatavu nodošanai gala lietotājiem.